stijn martens tineke kempeneers

Tineke Kempeneers neemt hamer in handen

Tineke Kempeneers, zaakvoerder van GalvacoatSteelcoat en Metalix, is de nieuwe voorzitter van Jong Voka Limburg. Ze neemt de leiding over van Stijn Martens (Hands). De functie van ondervoorzitter, die Tineke tot dusver zelf uitoefende, wordt toevertrouwd aan het duo Frederik Knapen (Medialife) en Davy Vanhaen (KRC Genk).

Het was tijdens het event SummerStart dat Jong Voka de voorzitterswissel bekendmaakte. Nu zijn mandaat ten einde loopt, geeft Stijn Martens de fakkel door aan Tineke Kempeneers. De 33-jarige zaakvoerder van 2 bedrijven in metaalcoating en oppervlaktebehandeling, is al vier jaar actief binnen Jong Voka en kent er het klappen van de zweep als bestuurslid. Ze krijgt 2 toppers aan haar zijde om de functie van ondervoorzitter in te vullen: Frederik Knapen van mediaproductiebedrijf Medialife en Davy Vanhaen, commercieel directeur van KRC Genk. Ook Thomas Jeurissen van MVT maakt deel uit van het kernbestuur bij Jong Voka.

Tijdens de officiële overdracht van het mandaat werd even stilgestaan bij de verwezenlijkingen van uittredend voorzitter Stijn Martens. Zo kwamen er initiatieven tot ontbolstering als de netwerken JOE (jonge ondernemende eigenaars, 5 groepen), JOM (jonge ondernemende managers, 2 groepen) en JOS (jonge ondernemende starters, 1 groep). “We hebben ook het aantal activiteiten opgevoerd van één naar twee per maand (een voormiddag- en een avondevenement) en kunnen heel tevreden terugblikken op de uitbouw van de Jong Voka Gen Z Award, een wedstrijd voor ondernemende studenten die we van een volledig fysieke, over een volledig digitale naar een hybride editie lieten uitgroeien”, vertelt Stijn Martens.

Gevraagd naar de accenten die ze de komende jaren wil leggen, komt Tineke meteen uit bij de mini-netwerkjes zoals de JOE, JOM en JOS-groepen. “We hebben de voorbije jaren gemerkt dat daar veel vraag naar is. Ze leveren andere en meer diepgaande contacten op. Voor een aantal sectoren zijn we van plan om ook specifieke kleine netwerken op te richten, in eerste instantie voor horeca en de bouw. Uiteraard blijft groeien in ledenaantal een ambitie. Maar er zal ook bijzondere aandacht zijn voor onze partners die ons tijdens de moeilijke coronajaren fantastisch gesteund hebben. We denken eraan activiteiten bij hen te organiseren of ze in een dankbare rol in te schakelen bij evenementen.”

“Dé uitdaging voor Jong Voka Limburg de komende jaren? Als meest relevante jongerennetwerk onze leden blijven samenbrengen en een platform bieden”, besluit Kempeneers. “Omdat we samen meer weten en samen sterker staan, zeker in crisistijden. Enkel zo kunnen we samen ondernemen en samen groeien.”