The Cleaning Factory is gegroeid uit The Crew Factory, een onderneming die stagehands en andere profielen voor de eventsector op de baan heeft. De spin-off die 3 jaar geleden werd opgericht, is intussen uitgegroeid tot een stevige KMO in de traditionele schoonmaak voor bedrijven en organisaties. “Dat gaat van de periodieke reiniging van kantoren en bedrijfshallen, over glazenwas tot de opkuis na bouwwerkzaamheden of brand”, vertelt eigenaar Eric Martens. “Onze no-nonsenseaanpak slaat duidelijk aan. We zeggen wat we doen, en we doen wat we zeggen. Dat weten onze klanten te waarderen. Vandaar ook de mooie groei die we al elk jaar mogen optekenen. Voor 2022 komt er opnieuw zo’n 50% bij, en dat zonder echt te reclame te maken. Klanten komen naar ons toe ‘van horen zeggen’ en tonen zich meteen tevreden over de aanpak en de kwaliteit van ons werk.”
John Donders, vorig jaar bij The Cleaning Factory binnengehaald als ervaren vakman met heel wat sectorkennis, is nu aangesteld als bedrijfsleider. Hij zal ook mede-aandeelhouder worden. “Er zit duidelijk muziek in dit bedrijf”, aldus Donders. “Er staat een sterk team met enthousiaste mensen, aangevuurd door een ambitieuze eigenaar die gestage groei vooropstelt. De omstandigheden zijn ideaal om dit mooie verhaal verder uit te bouwen. Dat gaan we doen door enerzijds de wegen te bewandelen die nu al tot succes leiden, en anderzijds door opportuniteiten voor acquisities te onderzoeken. The Cleaning Factory heeft dus voor de komende jaren duidelijk de wind in de zeilen!”