Strobbo werd in 2016 opgericht in Lommel door Nick Geys en Bert Neels, toen nog onder de naam Online Werkrooster. De Belgische scale-up automatiseert de volledige administratie voor personeelszaken, van personeelsplanning, dimona-aangifte tot uitbetaling. Hierbij wordt rekening gehouden met de planningen uit het verleden, maar ook met factoren zoals het weer, de geplande omzet of binnenkomende reservaties. Dit doet het voornamelijk voor de horeca en detailhandel, sectoren met sterk wisselende personeelsplanningen met een hoge nood aan flexibiliteit.
“In deze sectoren willen steeds meer werknemers zelf hun werktijd indelen en zichzelf snel en eenvoudig aan en af kunnen switchen”, zegt Nick Geys. “Zo krijgen ze meer controle over hun work-lifebalans. Denk daarbij onder meer aan het recordaantal flexijobbers. Bij die personeelsplanning en bij de uitbetaling achteraf, komt heel wat kijken, en precies daar vonden we het gat in de markt.”
De afgelopen drie jaar verviervoudigde het klantenportfolio van Strobbo tot ruim 1.900 bedrijven. In 2021 bedroeg de omzet van de online werkplanningspecialist nog anderhalf miljoen euro. Verwacht wordt dat de omzet dit jaar zal stijgen tot 2,5 miljoen euro (+ 66,7%).
Nieuw kantoor
Intussen nemen de 35 werknemers van Strobbo hun nieuwe werkplek officieel in gebruik in het bedrijvencentrum Noordlink in Lommel. Deze nieuwe stek is 350 m2 groot en moet op 3 jaar tijd plaats bieden aan minstens 50 werknemers.