team 2019 strobbo

Strobbo is nieuwe naam van Lommelse scale-up

OnlineWerkrooster, een bedrijf uit Lommel dat software maakt voor personeelsplanning en tijdregistratie, gaat voortaan door het leven als Strobbo. Onder die naam moet de doorbraak volgen in Nederland, Frankrijk en Luxemburg.

Zaakvoerder Nick Geys was er als co-founder bij in 2016 toen OnlineWerkrooster werd opgericht. De zaak groeide snel, wat leidde tot een overname door sectorgenoot Protime in 2018. Vandaag maken zo’n 1.200 klanten, voornamelijk uit de horeca en retail, van het platform gebruik om hun personeelsplanning te doen en de bijhorende hr-administratie af te handelen. Onder meer McDonalds, KFC, Centerparcs, Neckermann en KRC Genk maken er gebruik van. Er werken nu zo’n 23 mensen, verdeeld over de vestigingen in Lommel en Namen.

Het volgende doel is de buitenlandse expansie: Frankrijk, Nederland en Luxemburg hanteren een andere wetgeving naar flexibele personeelsplanning, wat een toepassing op maat vereist. Om die in de markt te zetten, wordt afgestapt van de Nederlandstalige benaming en wordt OnlineWerkrooster omgedoopt tot Strobbo. “Zoals een stroboscoop willen werknemers hun werktijd zelf indelen en willen ze zichzelf snel en eenvoudig ‘aan en af kunnen switchen’, terwijl ze toch bij de werkgever in de spotlight blijven staan”, aldus Nick Geys. “We zijn klaar om ook in het buitenland te gaan stralen.”