Stijn Martens (40) is er klaar voor: “We hebben er uiteindelijk langer over gedaan dan gedacht, want het was eigenlijk de bedoeling om vorig jaar te lanceren. Het coronavirus heeft daar anders over beslist. Maar de crisis heeft ook duidelijk gemaakt dat het belang van e-commerce in het algemeen en ‘online food retail’ in het bijzonder alleen maar is gestegen. Ondertussen staan er al meer dan 2.500 geïnteresseerden op de wachtlijst. We zijn dan ook superblij dat we onze online supermarkt in de eerste stad in België kunnen lanceren.”
Bij lancering zal Hopr een assortiment aanbieden van verse producten zoals groenten, fruit, vlees, vis, brood en bereide maaltijden. Maar ook ‘droge voeding’, dranken, enzovoort. “Daarbij veel bekende merkproducten”, stelt Martens. “Als duurzame online supermarkt geven we liefst ook de voorkeur aan producten geproduceerd op Belgische bodem.”
In Nederland bestaat het concept van de online supermarkt al enkele jaren en is het zeer succesvol. “We worden vaak vergeleken met PicNic, wat ik een hele eer vind. Ik ben ervan overtuigd dat we in België voldoende potentieel hebben qua kennis en kunnen om een waardig alternatief te bieden tegen buitenlandse spelers die de grens overtrekken en zo veel van het e-commerce geld weghalen uit onze Belgische economie. Met Hopr willen we een merk in de markt zetten en een technologiebedrijf uitbouwen waar Belgen trots op kunnen zijn en graag bij shoppen.”