De European Publishing Awards bekronen media die content creëren en in de markt zetten. Er zijn 20 categorieën, onder meer voor digitale uitgaven, magazines en kranten, in totaal goed voor 3.500 inzendingen. Als beste nationale krant uit de 22 deelnemende landen van Europa, kwam het Nederlandse NRC uit de bus. De krant behoort tot de Mediahuis-groep, en mag dus gerust een zusje van Made in Limburg worden genoemd…
NRC staat al enkele jaren aan de top bij onze noorderburen. Enquêtes wijzen uit dat de Nederlanders het meeste vertrouwen hebben in de kwaliteitskrant van liberale signatuur. Aan het hoofd van het bedrijf staat Dominic Stas, de Hasselaar die voordien bij Mediahuis Limburg (dus Het Belang van Limburg en Made in Limburg) de plak zwaaide. Het toeval zou te groot zijn moest deze onderscheiding niet aan het management van Stas kunnen worden toegeschreven.
Hij is dan ook terecht fier op de Europese titel: “Het vertrouwen van onze lezer in de kwaliteit van NRC groeit doorheen de jaren. Deze onderscheiding is een zeer groot compliment in deze tijden van desinformatie. De blijvende investering in kwaliteitsjournalistiek werpt zijn vruchten af”, aldus de tevreden manager.
Dat de Rode Duivels daar eens een voorbeeld aan nemen!