Op C-Mine in Genk is onlangs het bedrijf BizzPoint van start gegaan. Het is een kennisplatform dat specialisten uit diverse vakdomeinen een forum wil bieden. Daaruit kunnen dan zakelijke relaties met bezoekers voortvloeien. De initiatiefnemers zijn Jeroen Detavernier, Johny Verstegen en Kurt Eerdekens, die ook zelf als expert actief zijn.
De bedoeling is dat experts uit diverse vakgebieden zichzelf registeren op BizzPoint. Vervolgens betalen ze een maandelijks abonnement om inhoudelijke bijdragen te kunnen leveren in de vorm van artikels, video’s of opiniestukken. Afhankelijk van de gekozen abonnementsformule, kunnen ze bijvoorbeeld ook het doelpubliek te benaderen met nieuwsbrieven. Zo profileren ze zich.
De bezoekers, met name bedrijfsleiders en managers die de informatie raadplegen, kunnen nadien uiteraard de experts contacteren om een zakelijke relatie aan te gaan. De content bevat namelijk meestal een probleemstelling, waar de ondernemingen een concreet antwoord op willen formuleren, en daarbij wat hulp van specialisten kunnen gebruiken.
Met andere woorden: in ruil voor het verstrekken van specifieke informatie, kunnen de experts leads aantrekken en mogelijk converteren naar nieuwe klanten. En zo is Limburg opnieuw een start-up rijker.