peter coopmans

Start-up van Peter Coopmans wil naar de USA

Vier Business Angels van BAN Vlaanderen stappen aan boord van de jonge onderneming Addrelevance uit Sint-Truiden. Ze brengen 200.000 euro in. Het bedrijf van CEO Peter Coopmans, dat technologie heeft ontwikkeld om de relevantie van online marketing te verhogen, heeft concrete plannen om in 2021 een vestiging te openen in het land van president Joe Biden.

Addrelevance startte in 2018 als een project van CEO Peter Coopmans: “Wij tekenen door middel van artificiële intelligentie het psychologisch beslissingsprofiel van de bezoeker of app-gebruiker uit, en helpen onze klanten om de content van hun banners en andere boodschappen aan te passen. De veel sterkere relevantie leidt tot een gemiddelde toename van 50% van het aantal leads en sales.”

De afgelopen twee  jaar vond Peter Coopmans weinig gehoor bij banken en klassieke investeerders om zijn project te ondersteunen. Een geplande kapitaalsverhoging binnen het kader van een joint-venture sprong even later af door de impact van de coronacrisis. Tot hij in juni jongstleden in contact kwam met BAN Vlaanderen en daar en 4 Business Angels vond die elk 50.000 euro in het jonge bedrijf wilden pompen.  Daarnaast legde ook Imec.istart Fund 50.000 euro op tafel, wat het totaal dus op een kwart miljoen brengt.

“Zonder dit geld bestond Addrelevance niet meer”, aldus Peter Coopmans. “Maar nu openen zich deuren die de toekomst bijzonder interessant maken. Door de coronacrisis kennen we een enorme stijging van de e-commerce, wat het belang van digitale marketing sterk doet toenemen. Er is bijgevolg ook een sterk groeiende markt voor onze technologie. Dankzij ons platform kunnen Belgische uitgeverijen de relevantie voor hun adverteerders verhogen en zo veel beter opboksen tegen giganten als Google en Facebook.”

Een ander gevolg van de extra financieringsronde is de internationale ambitie. Zo wil Addrelevance begin 2021 een vestiging openen in de VS.