Op grote publieksevenementen zoals Pukkelpop gaan er heel wat bezittingen van bezoekers verloren. Sleutels, portefeuilles, mobiele telefoons, kledingstukken en andere waardevolle voorwerpen geraken vaak zoek en zijn in de mensenzee nog nauwelijks terug te vinden. Dat zorgt voor tal van praktische en emotionele beslommeringen. De diensten die de verloren voorwerpen in ontvangst nemen, hebben een helse taak om ze terug bij de rechtmatige eigenaar te bezorgen. Het gevolg is dat de organisatoren na hun evenement met een massa aan anonieme voorwerpen blijven zitten…
Met Parcify, een Limburgse start-up, wil Pukkelpop dit probleem oplossen. Met de app die het bedrijfje heeft ontwikkeld, kunen de verloren voorwerpen heel eenvoudig tot bij de festivalgangers worden gebracht. Via moderne technologische snufjes en sociale mediakanalen kan iedereen die een voorwerp verliest op Pukkelpop, een nauwkeurige melding doorgeven. Als iemand het verloren voorwerp binnenbrengt, zal een Parcify-medewerker zelf naar de festivalbezoeker gaan om zijn eigendom terug te bezorgen. IWie dus een voorwerp verliest, moet geen seconde van zijn favoriete optredens missen. De nauwkeurige positiebepaling laat toe dat de Parcify-medewerker opduikt waar de onfortuinlijke Pukkelpopper zich bevindt.
De service is een primeur. Voor Pukkelpop past dit in hun ambitie om steeds nieuwe vooruitstrevende diensten aan de bezoekers te bieden. Voor Parcify is het slechts een start van het uitgebreide logistieke platform dat het bedrijfje weldra op een internationale schaal zal lanceren.