37_Oprichters_Dieter_Kim_Koen_Foto_37

Start-up 37 graden is behoorlijk hot

Kim Hardy, Koen Windmolders en de Limburgse zorggroep Intesa richten samen de coöperatieve vennootschap 37 graden op. De onderneming creëert, maakt en verkoopt unieke producten die, op één of andere manier, warmte brengen. Centraal staan de sociale makers die doorgaans omschreven worden als “mensen met een beperking”.

“Onze klanten zijn particulieren, bedrijven en organisaties die een mooi product of relatiegeschenk met sociale meerwaarde zoeken”, vertelt Kim Hardy, in de bedrijfswereld gekend als voormalig oprichter van Mamzel. “Van in de conceptfase werken we samen met ontwerpers, die eerst de makers gaan ontmoeten en leren kennen. Zo zorgen ze met hun creatieve geest ervoor dat de talenten van de makers, en dus niet hun beperking, samen komen met de wensen van de opdrachtgever. Zo ontstaan er mooie en warme producten.”

Warmhartigheid
Elk product wordt gepersonaliseerd met een kaartje of label van de maker. Zo worden de mensen met een beperking meer zichtbaar in de maatschappij. “Beschouw ons als een permanente Warmste Week”, aldus nog Kim Hardy. “Warmhartigheid en creativiteit zit in elk van ons. Het komt er alleen op neer om de juiste verbindingen te leggen. Het is niet normaal dat alles wat sociaal is, buiten het ‘normaal economisch circuit’ gebeurt.”

Ontschotting
Kim en Koen Windmolders zochten en vonden met Intesa een ideale partner voor hun concept. “Wij stappen mee in als oprichter/aandeelhouder omdat 37 graden bij ons past”, zegt algemeen directeur Dieter Tuybens. “We willen gekend zijn als voortrekker bij vernieuwende zorg voor kwetsbare groepen van mensen. Intesa neemt graag een voortrekkersrol op als het gaat om ‘ontschotting’ van zorg in Limburg.”