400x200_Starbucks

Starbucks-koffie in Hoeselt en Dilsen

Na een uitgebreide vergelijkende test heeft de keten van tankstations Q8 gekozen voor Starbucks als leverancier van de koffie. Onder meer in Hoeselt en Dilsen-Stokkem komen er koffiemachines van Starbucks, die 120 verschillende combinaties van koffie, melk, suiker en smaakstoffen zullen mogelijk maken. Q8 en Starbucks mikken op een meerverkoop in koffie van 10% per jaar.

Belgen behoren tot de top 10 van grootste koffiedrinkers ter wereld, en de laatste jaren gebeurt dit steeds vaker buitenshuis. Waar we ‘op een ander’ onze koffie halen, wordt bepaald door de kwaliteit en personalisatie van het geleverde product. En dus liet Q8 de klanten zelf beslissen met welk koffiemerk ze in zee wilden gaan. Na een smaaktest viel de keuze op Starbucks, dat een machine heeft waarmee 120 koffie-combinaties en nieuwe smaken kunnen geproduceerd worden.

“We volgen de smaak van de klanten en gaan in zee met Starbucks, dat na Delhaize en Panos een derde sterk merk is dat in onze Q8-stations (Shop&Go) te vinden zal zijn”, zegt Bert Robbens, Non-Fuel Performance Manager bij Q8. Ook Starbucks is blij met de deal omdat het via dit partnership veel zichtbaarder aanwezig zal zijn in ons land.

De koffiemachines zullen stapsgewijs in de diverse Q8-stations geïnstalleerd worden. In Limburg zijn de vestigingen van Hoeselt en Dilsen-Stokkem eerst aan de beurt. Het doel van de samenwerking is ambitieus. Zo wil Q8 per jaar 10% meer koffies verkopen en gaat de combinatie voor een marktpenetratie van 20% voor alle meeneemkoffies aan tankstations in ons land.