sparkcentral

Sparkcentral overgenomen door wereldspeler

Sparkcentral, het gekende bedrijf dat de digitale customer care voor grote ondernemingen in goede banen leidt, wordt overgenomen door Hootsuite, een multinational die wereldleider is op vlak van social media management. Christoph Neut, CEO van Sparkcentral, wordt VP Sales bij Hootsuite.

Sparkcentral werd destijds als TwitSpark opgericht door student Davy Kestens. De jonge Herkenaar trok met zijn platform om sociale mediaberichten te monitoren en te beheren, meteen naar de VS, waar het bedrijf snel aan populariteit won. De toepassingen werden uitgebreid tot het monitoren van diverse digitale media als Instagram, Facebook Messenger, Twitter, WhatsApp, WeChat, SMS en live chat. Vele jaren en heel wat grote klanten later, deed Kestens een stap opzij en werd de hoofdzetel overgebracht naar de Corda Campus in Hasselt. De Limburgse investeringsgroep MC (van Willem Broux) en LRM kochten de Amerikaanse investeerders in 2020 uit en stelden Christoph Neut aan als CEO, in een vorig leven nog topman bij Cegeka.

Maar nu is het bedrijf dus verkocht aan Hootsuite. De geavanceerde customer care-oplossingen van SparkCentral worden geïntegreerd in het platform dat de Canadese multinational heeft opgezet. Hiermee worden inmiddels de sociale mediacontacten van meer dan 200.000 klanten beheerd.

“Onze klanten vragen naar meer mogelijkheden op het gebied van klantenservice via social media en wij zijn dan ook verheugd om ons aanbod uit te breiden met deze nieuwe aanwinst”, aldus Tom Keizer, CEO van Hootsuite. “Klantenservice overstijgt steeds vaker traditionele marketing en wordt de primaire focus voor heel wat merken om te voldoen aan de behoeften van de klant. De klantbeleving moet naadloos aansluiten bij het merk en de workflow van de organisatie over de verschillende afdelingen heen: marketing, sales, customer care, finance, enzovoort. Met Sparkcentral kunnen onze Hootsuite-klanten holistische, flexibele en efficiënte klantervaringen creëren.”

Christoph Neut maakt mee de overstap naar Hootsuite, waar hij VP Sales wordt. “We hebben een robuust customer care platform gebouwd waar toonaangevende bedrijven wereldwijd op grote schaal gebruik van maken”, zegt hij. “Samen met Hootsuite zal SparkCentral een disruptief softwareplatform vormen dat bedrijven van elke omvang kan helpen om hun digitale klantenservice naar nieuwe hoogtes te brengen.”