Solutel, het telesecretariaat van Bea Vanbockryk en Winand Thys, is toe aan uitbreiding. De Hasseltse dienstverlener evolueert naar een allround contactcenter, wat inhoudt dat de telefonische oproepen worden aangevuld met communicatie via e-mail, chat, sms en sociale media. Deze uitbreiding vereist een flinke investering in ondersteunende software.
“We zijn nog altijd een telesecretariaat”, beginnen zaakvoerders Bea Vanbockryk en Winand Thys. “Maar we merkten dat bedrijven op zoek zijn naar meer. Naast telefonische oproepen, krijgen ze ook steeds meer vragen binnen via andere kanalen. Via de chat van Facebook, bijvoorbeeld. Of per sms. Dat maakt het intensiever om alles correct op te volgen. Zeker omdat klanten een snel antwoord verwachten.”
En dus evolueert Solutel mee. “We breiden inderdaad de dienstverlening uit, en schuiven op van telesecretariaat naar een allround contactcenter. Nu kunnen we bijvoorbeeld gaan fungeren als dispatcher of dienst na verkoop.”
Voor deze beslissing zijn mensen en middelen nodig. “Klopt. Om de groei in personeel aan te kunnen, investeerden we begin februari al in de aankoop van een bedrijfspand. Daarnaast hebben we natuurlijk ook een softwarepakket nodig dat die nieuwe diensten integreert, alles centraal beheert en rapportage mogelijk maakt. Ons nieuwe pand, de verbouwing en die software betekenen een totale investering van één miljoen euro.”
Solutel, met hoofdzetel in Hasselt, startte in 2007 en telt ondertussen 20 medewerkers.