“De thee is samengesteld en geblend door niemand minder dan Pieter Loridon, bekend van Café Couture uit Antwerpen, voormalig basketballer en televisiegezicht”, weet Loriana Allegrezza, Marketing Manager bij Mathieu Gijbels. “Naast de verkoop van zakjes thee worden er ook geschenkpakketten samengesteld met producten van Viva Scandinavia uit Pelt. Daarmee willen we 10.000 euro inzamelen voor het goede doel.”
In normale jaren gaan de medewerkers van Mathieu Gijbels in groep aan de slag om alles te verpakken en klaar te maken voor verkoop. Corona besliste er anders over, maar toch konden De Voordenkers, zoals de collega’s worden genoemd, de handen uit de mouwen steken om de actie te steunen. “We hebben DIY (Do It Yourself)-boxen klaargezet die de medewerkers konden ophalen om thuis, samen met hun bubbel, de thee zakjes te bestickeren en de pakketten te verpakken”, aldus nog Loriana Allegrezza.
Het initiatief past in het project Collega’s voor Kinderen, de nieuwe naam van KeiSolidair. Hiermee motiveert Een Hart voor Limburg de bedrijven om samen met al hun teamleden, inzamelingsacties op het getouw te zetten. “We moeten eerlijk zijn,” zegt HR- en Marketing-directeur Herman Verwimp, “2020 is geen mals jaar en zette ons voor de grote uitdaging om de gebruikelijke, fijne teamactiviteit in het kader van Collega’s voor Kinderen te vervangen door een coronaproof alternatief. Maar we vonden wel dat het moest, omdat positiviteit, wendbaarheid, veerkracht en het denken in mogelijkheden -en niet in moeilijkheden- eigenschappen zijn die we met onze Voordenkers ten allen tijden willen uitdragen naar onze klanten én naar de rest van de maatschappij. Als loyale partner heeft Een Hart voor Limburg onze steun nu meer dan ooit nodig.”
De verkoop van Solidaritea draait ondertussen op volle toeren. Wie graag Mathieu Gijbels helpt om de 10.000 euro in te zamelen, kan terecht op deze link.