Met bedrijven als Onsophic was Tom Pennings al eerder leverancier bij grote klanten als Randstad en KBC. Het is vanuit die ervaring dat hij de noodzaak bij KMO’s ontdekte naar een softwareproduct om hun sales te kunnen boosten. De toepassing van zijn nieuwe bedrijf Salesnudge laat toe dat ‘ruwe’ CRM-data worden omgezet naar inzichtelijke dashboards en concrete acties voor het salesteam. Daarbij wordt gebruik gemaakt van ‘nudging’, een motivatietechniek waarbij gedrag op een subtiele en efficiënte manier wordt gestimuleerd. De eerste klanten die de software van Salesnudge hebben gebruikt, waaronder consultancybedrijf SalesWise en bouwbedrijf Cralux, zagen hun salesprestaties gemiddeld met 26 procent stijgen.
Een succesverhaal waar kapitaalverstrekkers wel brood in zien. Met een Doorbraak-lening van LRM, een subsidiedossier bij Vlaio en een lening bij BNP Paribas Fortis, ligt er nu een half miljoen euro klaar om te groeien. “Dit laat ons toe om met Salesnudge sneller te schalen”, aldus Pennings. “Het is door onze focus op KMO’s dat we nu een veel kortere salescyclus en een veel grotere markt hebben. Dat vergt ook extra mankracht. We hebben vandaag twee vacatures openstaan en mikken volgend jaar op nog eens zes nieuwe mensen. Dan starten we ook aan de integratie van onze toepassing met het tweede CRM-pakket, Pipedrive. Het wordt een boeiende periode.”