Dit voorjaar stapte HR-dienstengroep Sofim in een langdurig partnership met Made in Limburg. “Dat lag ook voor de hand,” zegt algemeen directeur Frank Vols. “Sofim is verweven in het Limburgse netwerk en dan kunnen wij op een regionaal platform voor KMO’s en ondernemers dan ook onmogelijk ontbreken.”
Sofim is de grootste Limburgse dienstverlener op vlak van loonadministratie, werving en selectie, personeelsbeleid en outplacementbegeleiding. Maar in de brede sector is Sofim een buitenbeentje. “Wij zijn een relatief kleine speler op de markt,” aldus nog Vols. “Onze focus ligt heel duidelijk op de regio Limburg. Daarom konden wij ons perfect vinden in een partnership met Made in Limburg.”
Nu ja… Wat is klein? Zo’n 45.000 Limburgse gezinnen krijgen elke maand een loonstrook van Sofim. “Maar we doen véél meer dan loonadministratie. Wij ondersteunen bedrijven bij alle facetten van een modern personeelsbeleid. HR is een complex verhaal geworden en onze klanten hebben behoefte aan een sparing partner die op dat terrein met hen meedenkt. Betaal ik mijn medewerkers een goed loon in vergelijking met mijn concurrenten? Hoe zit het nu precies met de bedrijfswagen? En hoe begeleid ik mijn werknemers bij een ontslag? Kortom, we kunnen het hele HR-pakket uit handen nemen, zodat de ondernemers zich kunnen focussen op hun core business. Met 100 gepassioneerde HR-specialisten in huis, hebben we veel expertise die een toegevoegde waarde biedt.”
Persoonlijke dienstverlening
Sofim benadert de klanten graag persoonlijk. “We maken het verschil door persoonlijk contact, betrokkenheid en gespecialiseerd advies op maat,” zegt de directeur nog. “Ook in digitale tijden. Want HR gaat altijd over mensen. En standaardoplossingen bestaan niet. Elke klant vindt bij ons steeds een luisterend oor. We willen flexibel én proactief kunnen inspelen op de concrete noden van de ondernemer.” Daarbij kijkt het bedrijf ook naar de toekomst: “Wij investeren in de optimalisatie van ons online platform en loonverwerkingspakket. Met Sofim Online willen we het leven van onze klanten nog makkelijker maken. Maar waar onze concullega’s in digitale tijden het persoonlijk contact steeds meer vervangen door slimme online applicaties, kiezen wij bewust voor een nog meer klantgeoriënteerde en gepersonaliseerdere aanpak. Daar ligt volgens ons de sleutel tot succes.”