Het Limburgse interieurbedrijf Eurofashion, sinds een paar jaar bekend van de merknaam Dôme Deco, verbreedt de markt richting hotels en andere (horeca-)projecten. In eigen land lopen er gesprekken met de hotelgroep Different Hotels. Maar daarnaast gaat Dôme Deco ook scheep met een Saoedische projectontwikkelaar.
Dôme Deco had zich tot nog toe vooral toegelegd op de wereld van de winkels (retail). En met internationaal succes. “Maar nu de retailwereld zich aan het bezinnen is, is het voor ons het moment om over de muur te kijken. Dankzij onze aanwezigheid op internationale beurzen zoals Parijs en Singapore, krijgen we meer en meer de projectmarkt in het vizier,” zegt Stefan Verheyen, die 16 jaar geleden begon met Eurofashion Homeconcepts en vier jaar geleden het label Dôme Deco boven de doopvont hield.
Met een totaalaanbod voor interieurinrichting, het koppig vasthouden aan de eigen stijl en productieleveranciers in Zuid-Oost-Azië, Noord-Afrika, Portugal en Italië, timmert Verheyen al meer dan tien jaar aan de weg van internationalisering. “Wij wijken inderdaad niet af van onze eigen stijl. Wie ervan houdt, komt ons ondertussen zelf opzoeken,” zegt hij. “Neem nu bijvoorbeeld investeerders uit Koeweit of Saoedi-Arabië. Aan middelen ontbreekt het hen niet, maar zij hebben vaak geen modecultuur. Daarom gaan ze op zoek naar Europese interieurspecialisten.”