Signburo, een bedrijf uit Hasselt dat voor vele grote organisaties (zoals ziekenhuizen, Janssen Pharmaceutica, Ernst & Young of Alcatel-Lucent) de visuele communicatie verzorgt, heeft als eerste in Limburg een project voor digitale bewegwijzering binnengehaald. De vooruitstrevende klant is Hogeschool PXL, die de ouderwetse papieren signalisatie, met afgedrukte A4’tjes, naar de prullenmand verwijst.
Johan Lambrechts, zaakvoerder van Signburo, legt uit hoe het werk: “Een groot scherm aan de ingang verwelkomt de meer dan 80.000 bezoekers die de PXL jaarlijks over de vloer krijgt op evenementen. Er wordt hen meteen verteld waar ze juist moeten zijn. Onderweg begeleiden digitale wegwijzers de gasten tot aan de juiste zaal, waar een scherm de lopende en volgende activiteit weergeeft. Dankzij het online boekingssysteem past de signalisatie in het hele gebouw zich automatisch aan, wanneer er iets wijzigt in de kalender. Dat bespaart de werknemers heel wat tijd, werk en fouten.”
De investering is geen overbodige luxe, vindt de PXL. “In onze multifunctionele hal en de 11 vergaderzalen vonden vorig jaar 1.629 activiteiten plaats, zoals congressen, beurzen, seminaries en andere events,” zegt Gerrit Schuermans, diensthoofd van PXL-Congress. “De nieuwe bewegwijzering zorgt ervoor dat iedereen snel en efficiënt op de juiste plaats terechtkomt.”