Signburo is een nichebedrijf met specialisatie in ‘wayfinding’, zeg maar signalisatie. Johan Lambrechts is ermee gestart in 2008 en heeft er een belangrijke speler op de Belgische markt van gemaakt. Signburo staat in voor zowel de studie, het design als de montage van de bordjes, zuilen, stickers en andere wegwijzers. Het Deense Modulex is sinds jaar en dag de hoofdleverancier van de gemonteerde producten. Een samenwerking die vlot verloopt. Het is daarom dat de multinational de banden verder wil aanhalen en gevraagd heeft om Signburo om te dopen tot Modulex Belgium.
“Het ontwerpen, leveren en plaatsen van bewegwijzering zal voortaan gebeuren als Modulex Belgium”, zegt Johan Lambrechts. “Het zal onze slagkracht sterk verhogen. Zo investeert Modulex fors in productinnovatie. Daarnaast zorgt de alliantie ervoor dat klanten met filialen in meerdere landen één duidelijk aanspreekpunt hebben. Ten slotte pikt ons team internationale tendensen sneller op, dankzij de kennisdeling met collega’s over de hele wereld.”
De naam Signburo verdwijnt niet helemaal. “Daarmee gaan we alleen nog focussen op designopdrachten en onafhankelijke wayfindingstudies in binnen- en buitenland”, aldus Lambrechts, die 100% eigenaar en zaakvoerder blijft.
“We zijn in deze structuur klaar voor een nieuwe sprong. Er is nog meer dan voldoende groeimarge. In dat vooruitzicht werven we ook enkele nieuwe mensen aan. Hopelijk vinden de kandidaten vlot de weg naar ons bedrijf”, besluit hij met een knipoog.