Scapta-Velosio kopie

Scapta tekent distributiecontract in de VS

Scapta Shopify Connector, een app die door het Hasseltse bedrijf Scapta werd ontwikkeld, zal wereldwijd worden aangeboden bij meer dan 600.000 Shopify-winkels. Scapta heeft hierover zopas een distributie-overeenkomst getekend met hun Amerikaanse partner Velosio.

Shopify biedt bij retailers wereldwijd oplossingen voor e-commerce aan. Intussen zijn er zo’n 600.000 klanten, goed voor 1.000.000 actieve gebruikers en een verkoop van 72 miljard dollar. Veel van deze bedrijven gebruiken voor hun algemeen beheer ook het pakket Dynamics 365 Business Central. Probleem is dat beide systemen niet met elkaar konden gekoppeld worden. Daarom heeft Scapta de Scapta Shopify Connector ontwikkeld, een stukje software dat op een heel eenvoudige manier de link legt tussen het e-commerceplatform en alle andere interne systemen die werken op Microsoft-technologie. Prospects die nog niet met Shopify of Dynamics 365 werken, zullen de app in een pakket-deal aangeboden krijgen.

“We zijn erg enthousiast over de Scapta Shopify Connector en over de kans om samen te werken met Microsoft Dynamics 365-klanten die het e-commerceplatform Shopify gebruiken”, aldus James Bowman, Chief Revenue Officer bij Velosio. “Ons team heeft meer dan dertig jaar ervaring op dit terrein. Het begrijpt dus perfect hoe belangrijk vlotte transactieprocessen zijn en hoe ze bedrijven helpen om sneller te moderniseren en meerwaarde te realiseren.”

Focus op VS
“We hebben gekozen voor Velosio als partner om ons product op grote schaal te gaan verdelen”, zegt Alex Vandereycken, Managing Director van Scapta, net terug van 2 weken in de VS. “Van de 600.000 Shopify-klanten zijn er meer dan 500.000 actief in de VS, en dat is de thuismarkt van Velosio. Zij hebben er veel rechtstreekse contacten en beheren bovendien een netwerk van 200 Microsoft-partners. We zijn beiden erg enthousiast over het enorme potentieel van onze toepassing. Daarnaast zullen we bijkomende partners zoeken die in andere landen en niches ons product gaan verdelen. Zo ook in België, waar er meer dan 800 Shopify-stores actief zijn.” De meest gekende is allicht het muziekfestival Tomorrowland.