Sandra-Vandoren-1

RCA komt meten of u aantrekkelijk bent

Met de veelbesproken War for Talent die in volle hevigheid losbarst, probeert iedere werkgever zich zo sexy mogelijk te presenteren voor de potentiële arbeidskrachten. Maar hoe aantrekkelijk bent u als bedrijf? Om dat te weten, heeft het communicatiebureau RCA uit Hasselt de exclusieve rechten op een module verworven, die uw imago als werkgever blootlegt. “Vandaag bepaalt het beeld dat men van een bedrijf heeft voor een groot deel of men solliciteert of niet,” zegt Marnick Vandebroek, consultant van RCA. “Waarom zou iemand voor jou willen (blijven) werken? Zo’n beeld ontstaat niet door een eenmalige campagne. Via een traject – vertrekkend van de eigen medewerkers en wat hen ‘verbindt’ – begeleiden wij aan deze hand van deze Employer Brand Scan organisaties om hun troef als werkgever uit te dragen.

De Employer Brand Scan legt volgens RCA zowel de troeven als pijnpunten van dat imago bloot en brengt de motivatie en attitudes van medewerkers in kaart. “De resultaten geven dus een duidelijke stand van zaken, en tonen aan of de visie van management en medewerkers enerzijds, en de evolutie van de arbeidsmarkt anderzijds, gelijklopen,” vult Sandra Vandoren, partner van RCA, aan. “Met deze basis kan je intern en extern aan de slag op het vlak van werving, selectie en ontwikkeling van talent. Bovendien hebben we met de Employer Brand Scan de beschikking over de internationale benchmarkgegevens van uitgevoerde scans.”

Als uitsmijter: een grappige commercial van Adecco speelt perfect in op dit thema:

httpv://www.youtube.com/watch?v=njgRX-u8ENA&feature=related