“We merken vandaag een combinatie van gezonde interesse en terechte voorzichtigheid rond generatieve AI”, zegt Jente Joris, partner en Digital Director bij RCA. “Veel bedrijven experimenteren met tools als ChatGPT of Midjourney maar ze doen dat zelden vanuit een concrete doelstelling of pilootproject. Met Plai creëren we een veilige omgeving om gericht te experimenteren, onder begeleiding van onze experts.”
En hij gaat verder: “Samen met Medialife kiezen we bewust voor een wit blad en schuiven we de bestaande processen van contentproductie aan de kant. Door telkens te starten vanuit de vraag ‘hoe ver kunnen we vandaag kwalitatief met generatieve AI gaan’ ontdekken we maximaal de mogelijkheden en vermijden we te vervallen in het klassieke denken van manuele research en contentplanning, teksten schrijven, beelden shooten en daarna publiceren. Echt AI-first denken en werken.”
Het platform bundelt de creatieve en productionele expertise van Medialife en de strategische en marketingskills van RCA.
“We zien vandaag al potentieel om op nieuwe manieren kwalitatief tekst, audio, video en zelfs avatars te creëren”, zegt Frederik Knapen, CEO bij Medialife. “Maar de impact van AI is op lange termijn veel groter. Het zal het creatieve en productieproces volledig hertekenen. Daarom nemen we onze klanten mee doorheen het volledige proces met al zijn technische facetten. Zo ontdekken we samen het potentieel maar ook de valkuilen. Want samen spelen, dat is toch nog altijd het leukste!”