“Onze klanten hebben altijd kunnen rekenen op onze snelheid en betrouwbaarheid”, zo begint Chrit Vanaken het verhaal. “Als ze in de miserie zaten met kapotte onderdelen of een vervanging die niet meer geleverd kon worden, waren wij altijd van de partij om toch iets voor elkaar te krijgen waardoor ze konden verderwerken. Die mentaliteit heeft ons nu een heel stevige basis gegeven van goede relaties met groot cliënteel. Want goeie relaties maak je in moeilijke tijden, niet als alles goed loopt. Als je er dan ook voor hen bent, vergeten ze dat niet gauw. Nu ik zie dat mijn zonen deze instelling ook hebben, en dat ze ook zullen vechten voor elkaar, kan ik stilaan met een gerust hart het wat rustiger gaan doen.”
Echt gelukkig
De tweede generatie is er klaar voor. “We hebben papa altijd keihard weten werken, en we begrepen als kinderen niet altijd goed waarom dat nodig was”, zegt Dries. “Nu we zelf in zijn schoenen staan begrijpen we wat je ervoor terugkrijgt. En dat heeft eigenlijk niks te maken met geld. Het feit dat medewerkers én klanten op je rekenen is stresserend, maar ook enorm motiverend. Dat doet ons letterlijk elke dag het beste van onszelf geven, en dat maakt ons allebei ook echt gelukkig.”
Broer Raf vult aan: “Daarom zijn we ook dankbaar dat we het op deze manier hebben kunnen doen. We weten wat papa ervoor heeft opgeofferd, en we beseffen dat het ook broos is. Daarom besteden we zoveel aandacht aan de goeie band met ons cliënteel én ons personeel. Maar tegelijk kijken we ook op een andere manier naar het bedrijf. Voor ons is het niet alleen een beroep, maar ook een bedrijf. En als zaakvoerders is het onze plicht om dit steeds beter te laten functioneren. Dus we hebben al flinke stappen gezet in de verbetering van onze processen, maar we zijn hier heel ambitieus in. We willen van Radri echt een voorbeeld voor sector maken, op alle vlak”, besluit hij.
Ook TV Limburg een tijdje ging ter plaatse voor een reportage over Radri: