Voka heeft een grote campagne afgetrapt om het grote publiek te informeren over bijzonderheden van het Vlaamse bedrijfsleven. Aan de hand van een aantal quiz-vragen kunnen interessante weetjes naar boven komen. Er zijn ook tal van Limburgse ondernemingen, zoals Veldeman en Kaasbrik (foto), waar vragen over gesteld worden.
De “gemiddelde” Vlaming is volgens Voka vaak niet op de hoogte van de spectaculaire dingen die bij bedrijven in de buurt gerealiseerd worden. Vandaar de quiz. Het doel is om tegen einde mei 10.000 Vlamingen te doen meespelen op de quiz-website . De vragen komen van diverse ondernemingen, verspreid over Vlaanderen. Ze hebben een hoog wist-je-dat-gehalte (en zijn soms ook wel een beetje commercieel…).
“We zijn ervan overtuigd dat veel mensen onder de indruk zullen zijn van wat er allemaal geproduceerd en gerealiseerd wordt in onze bedrijven”, aldus Hans Maertens, gedelegeerd bestuurder van Voka. “Via het spel willen we de aandacht vestigen op bekende en onbekende ondernemingen die vaak tot de wereldtop behoren in hun segment. Veel mensen passeren dagelijks tientallen bedrijven, maar veelal weten ze niet wat achter de muren allemaal wordt gerealiseerd.”
Ter aanvulling van de campagne zullen er overal in het straatbeeld spandoeken worden aangebracht met wetenswaardigheden over de ondernemingen.