prik-tik-300×225

Prik & Tik: 23 miljoen erbij na overname in Wallonië

De drankenketen Prik&Tik, met hoofdzetel in Lommel, sloot deze week een samenwerkingsovereenkomst met de Waalse organisatie Négoboissons. Deze acquisitie, goed voor een omzet van 23 miljoen en een debiet van 110.000 hectoliter, kadert in het meerjarenplan dat focust op groei door het aanboren van nieuwe markten. Zoals Wallonië.

Afgevaardigd bestuurder Jan Dalemans en directeur Filip Sevens hebben in hun strategie 4 manieren bepaald om het bedrijf naar een volgend niveau te tillen. Ten eerste wil Prik&Tik bijkomende drankenhandelaars en winkels in Vlaanderen aan het klantenbestand toevoegen. Ten tweede worden er overnames gedaan in win-gebieden, zoals Wallonië. Ten derde wordt de online verkoop aangezwengeld en tot slot zal het B2B-segment worden uitgebreid.

Met de acquisitie van Négoboissons komen er honderden horeca-klanten bij en 9 winkels in de provincie Henegouwen. Hierdoor groepeert Prik&Tik nu 115 drankenhandelaars, die samen ongeveer 6.000 verkoopspunten beleveren en 90 Prik&Tik-winkels in Vlaanderen, Wallonië en Brussel.

“Hoe groter onze omzet is, hoe scherper we kunnen inkopen en dat is positief zowel voor de prijzen die de consument betaalt in onze winkels als voor de marges van onze leden-aandeelhouders” zegt Jan Dalemans, afgevaardigd bestuurder van Prik&Tik. “De voorbije maanden traden drie grote nieuwe winkels toe tot onze organisatie en investeerden we volop in de uitbouw van onze online shop. Vandaag zetten we door de overeenkomst met Négoboissons een belangrijke stap richting Wallonië en bereiken we een netwerk van drankenhandelaars die zowel de horeca bevoorraden als winkels exploiteren.”

“Vandaag zitten we in Vlaanderen met een naambekendheid van 76% de grote supermarktketens op de hielen en het is dus onze legitieme ambitie om op termijn in Franstalig België eenzelfde prestatie neer te zetten”, besluit algemeen directeur Filip Sevens.