“Waar mensen thuis kiezen voor de koffie met hun favoriete smaak, is een kopje in de horeca vaak eenheidsworst”, aldus Stephanie Joris. “Daarom ging ik op zoek naar een koffie waarmee we ons bij Posterijen kunnen onderscheiden. Iets unieks, waar mensen speciaal voor naar onze zaak komen, en een bijdrage levert aan de totaalbeleving.”
Stephanie ging te rade bij Gimo Caffè, de koffiebranderij die ook in Sint-Truiden is gevestigd. “Samen hebben we een private label ontwikkeld, waarbij de mix van de gekozen koffiebonen een unieke smaak oplevert. We zijn daarbij niet over één nacht ijs gegaan. Onze vaste klanten hebben de eerste blends mogen proeven om een oordeel te geven. En dat was unaniem: zacht, met karakter. Daarmee was ons doel bereikt.”
De koffie was er, alleen de naam nog niet. “Tot iemand over ons dochtertje zei: ze is echt zacht, maar er zit karakter in… Toen viel de puzzel in mekaar, en hebben we als naam van ons merk gekozen voor Elouise. Daar is alles mee gezegd.”
De Elouise-koffie is niet alleen te consumeren bij Posterijen, maar kan daar ook aangekocht worden.