Stephan Poelmans (61) is al 20 jaar commercieel directeur bij KRC Genk. Hij kwam destijds over van Mediahuis en heeft de commerciële werking van KRC Genk geprofessionaliseerd en uitgebouwd. In die jaren stond hij aan de wieg van baanbrekende initiatieven. Zo lanceerde hij met KRC Genk als eerste club in België LED-boarding, digitale schermen, cashless payment, een loyalty-programma en zelfs een voetbalbelevingsmuseum. Poelmans heeft zelf beslist zijn taakinvulling af te slanken en zich voortaan in zijn nieuwe rol te focussen op de hoofdpartners en de strategische partnerships. Dit geeft hem de kans wat meer tijd en ruimte vrij te maken voor zijn gezin.
Davy Vanhaen (34) is een vertrouwd gezicht op KRC Genk. In 2012 kwam hij aan boord als Community Manager, twee jaar later nam hij over als communicatiemanager. Na drie jaar als partner van identiteitenbureau Identify.Me keerde hij in 2019 terug in de rol van Strategic Partnership Manager. Daarnaast is hij bestuurder bij Jong Voka Limburg en gastdocent aan hogeschool PXL. Vanhaen zal verder bouwen op de stevige fundamenten van Poelmans en de commerciële poot van KRC Genk klaarmaken voor de toekomst. “Hiervoor ligt een strategisch plan klaar, waarover de club binnenkort zal communiceren”, zegt AD Erik Gerits
“We moeten trots zijn op waar we als club vandaag de dag staan. Organisatorisch, sportief en op het vlak van jeugdwerking zijn we top. Maar ook commercieel zijn we toonaangevend in België. Dat hebben we voor een groot stuk aan Stephan te danken. Hij heeft een enorme meerwaarde geleverd voor onze club, als directeur en als collega. We respecteren zijn beslissing, én zijn enorm tevreden dat we blijven samenwerken in deze nieuwe vorm. Davy heeft voor onze club al uitmuntend werk geleverd en zich ontwikkeld op meerdere domeinen. Hij heeft een sterke visie. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat hij het goed gaat doen.”