WhyWaitt is een horeca-app die werd gemaakt door het Hasseltse bedrijf Solvengo van Dries Karmaoui. “Het was aanvankelijk een oplossing om in coronatijden automatisch bestellingen op te nemen en contactloos te betalen”, zegt de zaakvoerder. “Maar we merken nu dat de app op vele locaties zodanig goed is ingeburgerd, dat het een blijver is.”
Zo ook bij Ron en Krystle van Het Kerkhof, één van de eerste klanten van WhyWaitt. “We zijn heel tevreden van het systeem”, getuigt Ron. “Onze obers en gasten kunnen niet meer zonder. De klanten bestellen zelf op het moment dat zij dat willen, rekenen automatisch af, en de obers kunnen direct een volle plateau aan de toog ophalen. Dat gaat ongeveer 3 keer sneller dan vroeger. Er is nu veel meer sociaal contact tussen de klanten en het personeel, en dat vindt iedereen aangenaam.” De toepassing zal dus niet snel verdwijnen in Het Kerkhof. “Klanten bestellen meer, de omzet is hoger, betalingen gebeuren online, de werkdruk voor de obers is lager en er is meer tijd om een babbeltje te slaan. Alleen maar positief nieuws, dus.”
Ron en Krystle hebben zelfs nog nieuwe features aan de app toegevoegd. “Klanten die niet goed weten wat ze moeten bestellen, kunnen een voorkeur van categorie aanduiden, bijvoorbeeld ‘blonde bieren’. Vervolgens kunnen ze draaien aan het Rad van Ron, een virtueel wiel dat halt houdt bij een suggestie om te proeven. Een leuke manier om nieuwigheden naar eigen smaak te ontdekken…”
Solvengo voert intussen nog verdere nieuwigheden toe aan WhyWaitt. “Klopt, we zijn momenteel aan het uitbreiden naar meerdere kassasystemen, zoals Dlight en Casio Europe”, zegt Dries Karmaoui. “In plaats van af te remmen nu de coronacrisis uitdooft, moeten we integendeel, een tandje bijsteken om verder uit te breiden. Zijn we blij mee…”