Alsof er een motor in het frame zit verstopt, zo hard gaat het bij fietsleasing-bedrijf Cyclis uit Beringen. De onderneming van Joep Kempen nam het afgelopen jaar een team van 11 extra mensen in dienst. Maar dat is niet het enige waarmee ze opvallen: met een speciale actie ten voordele van het goede doel, zetten ze de Week van de Mobiliteit in de kijker.
Cyclis biedt bedrijven en organisaties de mogelijkheid om een bedrijfsfiets ter beschikking te stellen aan hun werknemers. Intussen heeft de Beringse scale-up een overeenkomst met een 200-tal ondernemingen, goed voor in totaal 8.000 fietsen. Waar ze vorig jaar nog met 4 mensen waren, telt het kantoor nu al 15 werknemers. Een straffe demarrage!
“En dat is fijn”, aldus Joep Kempen. “Maar intussen willen we ook onze maatschappelijke rol niet uit het oog verliezen. Vandaar dat we samen met een aantal partners (zoals Q Music en Belfius) een actie hebben opgezet om zoveel mogelijk mensen op de fiets te krijgen en daarmee geld in te zamelen voor Rode Neuzen Dag. In de Week van de Mobiliteit moedigen we iedereen aan om specifiek nu donderdag het woon-werkverkeer met de fiets af te leggen. Wie zich bovendien registreert op onze website, kan een bijdrage leveren aan het goede doel. We kiezen voor Rode Neuzen Dag, die de mentale gezondheid promoot en een goede aanvulling is op de fysieke gezondheid die wij met Cyclis bevorderen.”