Claire Tillekaerts Claire Tillekaerts, ceo van Flanders Investment & Trade.

Partner in de kijker: Flanders Investment & Trade

Vraagt Flanders Investment & Trade (FIT) nog om een introductie? Een retorische vraag, lijkt ons. Het Vlaams aanspreekpunt voor internationaal ondernemen – met Claire Tillekaerts als ceo – is al jarenlang partner van Made in en passeerde dus ongetwijfeld al ettelijke keren doorheen je mailbox. Voor marketing manager Bart Matheï vormt het mediaplatform hét kanaal om een breed ondernemerspubliek te bereiken.

Voor wie nog niet vertrouwd is met het FIT, wat moeten de lezers weten?

Bart: “We zijn een aanspreekpunt voor Vlaamse bedrijven en helpen hen met gratis advies en begeleiding bij het exporteren en internationaliseren. Daarnaast begeleiden we buitenlandse bedrijven bij hun investeringsprojecten in Vlaanderen en brengen we buitenlandse kopers in contact met Vlaamse producten en diensten.”

Waarom gingen jullie destijds op zoek naar een mediapartner?

Bart: “Bij FIT hebben we twee speerpuntevents: de exportbeurs, waar ondernemingen concreet in gesprek kunnen gaan met onze landenexperts. En de Leeuw van de Export , waarbij we bedrijven die de afgelopen jaren een fenomenaal exportparcours hebben afgelegd, belonen. In het kader van die twee events zochten we een mediapartner om een zo breed mogelijk businesspubliek te bereiken, en daarbij is de keuze op Made in gevallen.” [nvdr: op 29 september vindt de uitreiking van de editie van 2021 plaats]

Het is zeer fijn dat onze artikels niet alleen vaak gelezen worden, maar ook leads genereren.

Bart Matheï, marketing manager FIT

Welke meerwaarde vinden jullie bij Made in?

Bart: “Via onze vaste kanalen – nieuwsberichten, sociale media en een eigen magazine met 9.000 exemplaren – bereiken we een heleboel mensen, maar nog een heleboel start-ups of zelfs grotere bedrijven zijn nog niet bekend met onze dienstverlening. Bij Made in vinden we verschillende mogelijkheden, van bannercampagnes tot inhoudelijke contentartikels, om met ons verhaal nog meer mensen te bereiken.”

Jullie kiezen inderdaad doelbewust voor content. Hoe bepalen jullie de inhoud daarvan?

Bart: “We helpen meer dan 25.000 Vlaamse bedrijven dus voelen first hand aan wat er leeft of waar er vragen rond bestaan. Ook getuigenissen van bedrijven die succesvol zijn in hun exportverhaal slaan erg aan. Dan is het een kwestie om daar een mooie balans in te vinden, waarbij we bij Made in ook kunnen rekenen op professioneel advies om contentmatig strategische keuzes te maken.”

Het verhaal bij Made in is dus zeker niet uitgeschreven?

Bart: “Absoluut niet. Onze accountmanagers vragen steeds aan nieuwe klanten hoe ze bij ons terechtkomen en Made in is heel vaak één van de kanalen die dan genoemd wordt. Het is dus zeker fijn dat onze artikels vaak gelezen worden, maar ook leads genereren. Zo kunnen wij onze doelstelling verderzetten om het Vlaamse ondernemerschap sterker op de wereldkaart te zetten.”

Het hoofdkwartier van Flanders Investment & Trade in Brussel: het Zenithgebouw.