colors

Overname: Walvis haalt kleur naar Hasselt

Nadat ze 3 jaar geleden al een joint venture rond onderzoek naar consumentengedrag hadden opgericht, heeft het Hasseltse One Inch Whale de overname gerealiseerd van iVisual Services. Hierdoor wordt One Inch Whale het eerste marktonderzoekbureau in de wereld dat via een gepatenteerd wetenschappelijk kleurensysteem bedrijven helpt om impact te creƫren op het onbewuste consumentengedrag.

Dat kleuren een grote invloed hebben op de beslissingen van consumenten, is algemeen gekend. Een rode auto, een blauwe broek of een paarse zak chips: er is door de producenten heel goed nagedacht over het gewenste effect van deze kleurkeuze. Het Hasseltse marktonderzoeksbureau One Inch Whale kan voor het verlenen van advies, voortaan gebruik maken van een wetenschappelijk kleurensysteem, dat helpt om impact te creëren op het onbewuste consumentengedrag.

Het systeem is een ontwikkeling van iVisual Services, behorende tot het voormalige Color Navigator. De toepassing maakt voortaan deel uit van One Inch Whale. “We werken al 4 jaar succesvol samen voor tal van grote klanten zoals Danone, Bose, Carrefour en Duvel Moortgat”, zegt Wim Hamaekers, medeoprichter van One Inch Whale. “Door de conclusies uit marktonderzoek te combineren met het wetenschappelijk onderbouwde en gepatenteerde kleurensysteem van iVisual Services, bieden we meer tastbare en voorspellende inzichten. We brengen het onbewuste consumentengedrag in kaart, en geven aan hoe je met de juiste visuele communicatie en hiërarchie, gedrag en aankoopbeslissingen kan beïnvloeden. Deze aanpak is baanbrekend en uniek in de wereld.” De bedoeling is om het concept wereldwijd te gaan uitrollen.