Het communicatiebureau XDesign Pro uit Genk heeft een tak overgenomen van softwarebedrijf Digital Talents uit Hasselt. Het gaat meer bepaald om een afdeling die websites maakt voor apotheken, een specialisatie die XDesign Pro ook al geruime tijd heeft uitgebouwd. De nieuwe entiteit gaat met vereende krachten verder als PharmaWebs.
XDesign Pro is het bureau dat zaakvoerder Geert Bollen al meer dan 25 jaar geleden oprichtte. Samen met Marc Vandervelden en zijn zus Els, die apotheker is, begon hij in 2015 met een specifieke dienstverlening van websites voor apothekers. PharmaWebs, zoals het project heet, groeide uit tot een stevige speler in dit marktsegment.
Gelijktijdig richtte ook Digital Talents, het ICT-bedrijf van Michiel Vanreyten uit Hasselt, zich deels op webtoepassingen voor apothekers. Met het platform Digital Pharma kunnen apothekers hun website personaliseren. Maar nu vloeien beide toepassingen dus samen. Een gevolg van de overname van Digital Pharma door XDesign Pro.
“En daar zijn we heel fier op”, aldus Geert Bollen. “We krijgen nu ineens een 100-tal websites van apothekers in beheer. Het laat ons toe om PharmaWebs verder uit te bouwen tot de beste oplossing voor digitale aanwezigheid van deze doelgroep.”
Digital Talents blijft weliswaar het eengemaakte platform ondersteunen, maar focust voortaan op andere prioriteiten. “Vanaf 1 september gaan we verder als Qustomized en leggen we nog meer de nadruk op de ontwikkeling van software op maat”, verduidelijkt CEO Michiel Vanreyten.