koen en wouter J en C

Overname en forse groei voor Koen en Wouter

Het marketing- en communicatiebureau Jakobus & Corneel heeft een uitstekend 2017 achter de rug. Het personeelsbestand nam met 50% toe, concullega Linders Advertising werd overgenomen, en met OMCollective uit Sint-Niklaas werd een alliantie aangegaan voor de oprichting van een nieuw digitaal marketingbureau.

Jakobus & Corneel is het bureau van Koen Gielen en Wouter Zeelmaekers. Ze zijn gespecialiseerd in advertising en andere marketingtechnieken om de producten en diensten van hun klanten in de kijker te zetten. Het afgelopen jaar maakte het bureau een forse groeispurt. Het personeelsbestand is geklommen tot 17 medewerkers, wat nodig is om de extra klanten op te vangen. “Het gaat voornamelijk om openbare instanties en nationale adverteerders die sinds kort hun weg naar Jakobus & Corneel hebben gevonden”, vertelt Koen Gielen.

Een andere reden voor de groei, is de toename van digitale marketing. “We zijn van nature vertrouwd met de klassieke communicatiekanalen, en voegen daar nu een belangrijke digitale dimensie aan toe. De toekomst is de ideale combinatie van beiden. We gaan daarom onze digitale activiteiten versterken door een alliantie te sluiten met OMCollective, één van de sterkste spelers in dat segment. Jakobus & Corneel wordt als het ware hun poot in Limburg.”

Tot slot is de toename tevens te wijten aan een overname. “We hebben eind oktober Linders Advertising uit Hasselt overgenomen”, legt Wouter Zeelmaekers uit. “Een zeer ervaren team met een mooie omzet van 1 miljoen euro in voornamelijk klassieke media. Een echte meerwaarde voor ons. Stephan Appeltans, oprichter en bezieler van Linders Advertising, zal zijn bestaande klantenportefeuille verder opvolgen.”

De plannen voor 2018 zijn niet minder ambitieus. “We willen verder groeien tot 20 teamleden, waardoor onze huidige locatie te klein wordt”, aldus nog Zeelmaekers. “Daarom gaan we tegen de zomer verhuizen naar een nieuw pand, waar we de creativiteit maximaal zullen stimuleren. We denken aan een eigen café, fitnessruimte, gameroom, groene buitenomgeving, enzovoort. Gezien mensen ons belangrijkste kapitaal zijn, willen we hen zeker in de watten leggen. Samen moeten we erin slagen om de omzet op te drijven tot 9 miljoen euro.”