Opgericht in 1887, is Fryns één van de oudste bedrijven van Limburg. Al vier generaties lang brengt de familie Fryns authentieke jenever naar het grote publiek. Alles wordt er honderd procent natuurlijk gemaakt, op een duurzame manier door lokale leveranciers te betrekken. Nu wordt de fakkel doorgegeven aan Céleste Fryns, een jonge ondernemende vrouw die de vijfde generatie vertegenwoordigt. Céleste Fryns wil jenever terug op de kaart plaatsen als een frisse, hippe en veelzijdige drank. Een nationale campagne die binnenkort start, toont aan dat jenever een veelzijdig en kwalitatief product is dat op verschillende manieren gedronken kan worden.
Jongeren overtuigen
“Millennials en generatie-Z kennen het product jenever niet meer”, zegt Céleste Fryns. “Als we er al aan denken, dan schiet vooral het beeld van onze grootouders met een klein glaasje ons te binnen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen. Jenever is zoveel meer dan een klein glaasje sterke drank. Niemand staat erbij stil dat jenever aan de basis ligt van gin. Tijd dus om het tij te keren en de veelzijdigheid van jenever aan te tonen, zowel puur als in mixed drinks.”
Uitbreiding
Jenever hip maken, doe je niet zomaar. Daar heb je kapitaal én mankracht voor nodig. Om dat te realiseren, doet Fryns een beroep op de middelen van de Limburgse Investeringsmaatschappij, LRM. “We willen op alle vlakken een verschil maken”, zegt Céleste Fryns. “Onze jenever moet van topkwaliteit blijven, maar er komt zoveel meer bij kijken om je merk (inter)nationaal op de kaart te zetten en nieuwe markten aan te boren. Je hebt er een visie, budget en mankracht voor nodig. Met de steun die we van LRM krijgen, kunnen we de volgende stappen sneller en efficiënter zetten en in de toekomst ook ons team verder uitbreiden.”
“Fryns is een historisch bedrijf in Hasselt met ontzettend veel kennis en expertise. We hebben alle vertrouwen in de groeiplannen van deze Limburgse parel”, zegt Tom Vanham, CEO van LRM.