Oplossing van Essec wereldwijd op de kaart gezet

nec essec floridaIndigoCare, de internationale spin-off van Essec Healthcare Telecom (Beringen), heeft een wereldwijd distributiecontract afgesloten met multinational NEC. De deal houdt in dat NEC de toepassing iCall van IndigoCare zal integreren in de eigen telefonie-oplossingen voor de zorgsector. Het contract werd donderdag in Florida ondertekend.

iCall is een oproepsysteem voor verpleegkundigen. Het vergemakkelijkt de communicatie tussen patiënten en hun zorgverstrekkers. Essec heeft ervoor gekozen om dit product onder te brengen bij IndigoCare, een dochtervennootschap die zowel in Europa als de VS de toepassing verkoopt. Het partnership met NEC geldt wereldwijd en heeft dus een aanzienlijke waarde.

“Door de integratie van beide systemen kunnen we een mooie totaaloplossing bieden aan de zorgsector,” vertelt Mark Decat, Managing Partner van Essec-BNS (foto). “Bovendien kunnen we nu ook andere verdelers strikken om deze geïntegreerde oplossing aan te bieden. Er openen zich enorme commerciële opportuniteiten.”

Aan het distributiecontract zijn twee jaar voorbereiding vooraf gegaan. “We hebben uiteraard eerst afgetast of de combinatie van de twee werelden de juiste was,” legt Niels Coch uit, de Bilzenaar die naar Houston verhuisde om IndigoCare daar op te starten. “Door diepgaande gesprekken te voeren met de partners van NEC in de VS, kwamen we er achter het de juiste combinatie is.” De overeenkomst zal gefaseerd worden uitgevoerd, te beginnen met de VS, Europa en het Midden-Oosten.