Maison Bu Event December

Op teambuilding bij de (high end) kapper…

Een dagje met het hele team ondergedompeld worden in de wereld van de luxueuze hairstyling & beauty-behandelingen, inclusief kunstbeleving, ontbijt én lunch? Dat is een formule van teambuilding die door het prestigieuze huis Maison BU wordt gelanceerd. Voor oprichter en bezieler Kristof Buelens is het een manier om ondernemers en hun inner circle op een ontspannende manier te laten kennismaken met de high end van een doorgaans zeer traditionele sector.

Het is nu bijna 2 jaar geleden dat de ervaren kapper Kristof Buelens met zijn team van Maison BU neerstreek in het monumentale, voormalige postgebouw aan de Havermarkt van Hasselt. Met meer dan 20 jaar ervaring op de teller, bouwde Buelens op de plaats waar voordien de winkel met designspullen Donûm en daarna Kookdepot waren gevestigd, een modern belevingscentrum voor integrale verzorging met horecafaciliteiten uit. Met succes, want een lange lijst van trouwe fans komt in Maison BU niet alleen voor de perfecte snit en make-up, maar ook voor andere schoonheidsbehandelingen als manicure, gezichtsverzorging, geuradvies, enzovoort. Het iconische gebouw van meer dan 350 m² bevat bovendien een kunstgalerij, fotostudio en een horecagedeelte, waar ontbijt en lunch geserveerd worden.

Soigneren
Het beroep van kapper mag dan eeuwenoud zijn, Kristof Buelens maakt er een erezaak van om een innovatief totaalconcept neer te zetten waarmee hij door vriend en vijand wordt beschouwd als een toonbeeld van vernieuwing. “Alles begint bij het aantrekken van de juiste mensen”, zegt hij. “Wie je hier ziet rondlopen, zijn geen werknemers, maar échte artiesten, die uitzonderlijk goed zijn in hun specialisatie en bovendien de kunst van het ‘soigneren’ van de klanten perfect beheersen. We verkopen dus geen nieuwe coupe, maar een beleving, een gevoel dat onze klanten meekrijgen.”

Als onderdeel van zijn visie om de lat zo hoog mogelijk te leggen, investeert hij bovendien in moderne materialen. “De kappersstoelen, wastafels, drogers, scharen of borstels: we kiezen altijd voor het beste, het mooiste en het meest ergonomische op de markt. Als je met de beste mensen wilt werken, moet je ze wapenen met de beste beschikbare middelen.”

Join the club
Intussen doktert de zaakvoerder ook formules uit die de beleving van de klanten verder verhogen. “Eén daarvan is de oprichting van een club met exclusive membership”, vertelt hij. “Je betaalt je lidmaatschap vooraf of via een abonnementsformule, waarbij de bijdrage geldt als een soort prepaid kaart. De kost van de knipbeurten en behandelingen gaan dus van dat lidgeld af. De leden krijgen tal van voordelen, zoals uitnodigingen voor exclusieve events, netwerkactiviteiten, workshops, fundraisers, maar ook verrassingen, kortingen, maximale flexibiliteit bij boekingen, enzovoort. De leden leren elkaar bovendien kennen, wat bijdraagt aan de versterking van hun zakelijk netwerk.”

Imago uitstralen
Nieuw in het aanbod is een totaalbeleving in groep van alle aangeboden diensten, begeleid door de artiesten van Maison BU. “Veel mensen vinden het aangenaam om advies te krijgen over hun uiterlijk en hoe ze kunnen transformeren naar de persoonlijke stijl waar ze van dromen. Ons team van experten dompelt de gasten van bedrijven onder in het hele aanbod dat bij Maison BU te vinden is, inclusief de verfijnde catering. Er is ook ruimte om presentaties en workshops in het programma te integreren, zodat je een dagvullende activiteit op maat kunt samenstellen. Het is een alternatieve manier om het gewenste imago van een onderneming naar de gasten over te brengen. Wij zijn ervan overtuigd dat we hiermee een breed publiek de dag van hun leven kunnen bezorgen!”