De Video Experience Day groeide uit van een eenvoudig studentenproject aan de AP Hogeschool Antwerpen tot een nationaal gewaardeerd event. Zakenzender Kanaal Z zet er mee de schouders onder. In tal van categorieën worden video’s van bedrijven, non-profitorganisaties en overheidsinstanties door een professionele jury gewikt en gewogen.
Eén Limburgse productie ging met de hoofdprijs aan de haal: de Corporate Image-film die Medialife heeft gemaakt voor Hogeschool PXL (en hieronder te bekijken is). “We hebben een imagofilm gemaakt in een hippe stijl, deels gefilmd met de smartphone”, zegt Frederik Knapen van Medialife. “Het doel is om hiermee jongeren warm maken voor een studie aan de PXL. Om de doelgroep best te bereiken, kozen voor een filmpje dat past in de nieuwste socialemediatrends, zoals TikTok. We zijn heel vereerd dat de jury onze creatieve, frisse aanpak heeft gewaardeerd.”
En ook PXL-directeur Ben Lambrechts is enthousiast over de prijs. “Ondanks het feit dat je de PXL via een promofilmpje niet kan ‘voelen’, zijn we er in nauwe samenwerking met Medialife toch in geslaagd om een goed beeld te geven van wat er leeft op de PXL en om kijkers te laten proeven van onze school. Ik ben enorm trots op deze award en iedereen bijzonder dankbaar die hieraan heeft meegewerkt.”
Voor de volledigheid: Waren genomineerd, maar wonnen net niet: een video van Ziekenhuis Oost-Limburg (categorie: HR) en een clip van RCA (Hasselt) voor VDAB (categorie: Service).