Group Bruno werd opgericht in 1988 door de broers Angelo en Giuliano Bruno en beheert een netwerk van 27 Service Stations en Foodcorners in Limburg, Sint-Niklaas, Brugge en Roeselare. Sinds 2021 wordt de groep geleid door Angelo Bruno en zijn zonen Noë en Luca. De groep telt 700 medewerkers en had in 2022 een geconsolideerde jaaromzet van zo’n 330 miljoen euro.
In het vooruitzicht van het pensioen van Angelo Bruno, eind 2026, werd nu binnen het familiebedrijf beslist dat zijn oudste zoon Noë de fakkel zal overnemen. Noë werkt al van jongs af aan voor de groep. Hij begon als jobstudent in 2006 bij Bruno Foodcorner in Genk en Hasselt. In 2009 ging hij aan de slag bij Bruno Car Rental. Twee jaar later verhuisde Noë naar het hoofdkantoor, waar hij werkte op de afdelingen voor sales, facturatie, boekhouding en brandstoffen. In 2021, na de overname van Group Bruno door zijn vader, werd hij verantwoordelijk voor aankoop, IT, digitalisering en Bruno Mazout. Eind 2026 komt er de functie van CEO bij.
Trots
“De opvolging in een familiebedrijf is altijd een gevoelige kwestie”, zegt Angelo Bruno. “Van veel collega-ondernemers weet ik dat het niet gemakkelijk is om een familiebedrijf over te laten aan de kinderen. Op dit ogenblik werken mijn twee zonen actief mee bij Group Bruno en heeft mijn dochter Nina een vastgoedbedrijf. Ik ben trots op wat ze allemaal presteren. We hebben ook al een heel traject afgelegd over de opvolging, voor deze beslissing is gevallen. Door de fakkel door te geven aan Noë, is er duidelijkheid voor iedereen en heeft hij de tijd om zich in te werken. Dat is nodig want Group Bruno blijft groeien aan een razendsnel tempo. Jaarlijks openen we meerdere Bruno Foodcorners en zetten we ook volop in op de energietransitie en groene energie.”
Fantastisch
“Het is een hele eer voor mij om mijn vader te mogen opvolgen”, zegt Noë Bruno. “Ik ken het familiebedrijf goed want ik werk hier al mijn leven lang. Ik heb eigenlijk nooit een andere baas gehad dan mijn papa. Het is fantastisch wat hij en de familie de voorbije 36 jaar hebben opgebouwd in Limburg maar ook daarbuiten. Het is ook een hele uitdaging om hem op te volgen maar ik kijk er naar uit. Group Bruno is een groot en veelzijdig bedrijf met tankstations, foodcorners, mazout, carwash en autoverhuur. Maar we hebben ook opruimen.net, een vastgoedbedrijf, een hotel en horecafaciliteiten. In 2022 was er een geconsolideerde jaaromzet van zo’n 330 miljoen euro. We kregen recent de Voka Persprijs en zijn genomineerd voor de Trends Gazellen. Ik ben dan ook zeer blij dat ik de steun en het vertrouwen krijg van mijn broer, zus en het volledige directieteam. Zij zullen de overgang mee ondersteunen. Luca zal trouwens aan mijn zijde blijven staan als Sales, Marketing en Communicatiedirecteur en is een cruciale schakel binnen Group Bruno. Nina zal verantwoordelijk zijn voor heel het beheer en behoud van het patrimonium. Enkel samen als familie kunnen we dit aan. Gelukkig kan ik nog enkele jaren veel leren van mijn vader voor hij definitief stopt. Maar ik ben vooral trots op de dagelijkse warme steun van de 700 medewerkers en uitbaters. Zij zijn dé grote troef van Group Bruno.”