De Content Studio is een productiehuis voor zogenaamde ‘native content’, zeg maar betaalde redactie. Advertorials, thematische bijlages, publireportages, sponsored magazines, storytelling,… het zijn allemaal voorbeelden van de content die het nieuwe bedrijf gaat maken. De output zal te lezen zijn bij alle nieuwsmerken van Mediahuis (De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg én ook Made in Limburg), Jobat, de digitale kanalen van VRT en bij vele andere gevestigde merken.
De Content Studio is opgericht door Thomas Buytaert, Hans De Loore, Kathleen Snoeckx en Dirk Vandekerckhove. Dit kernteam krijgt versterking van William Visterin. Het vijftal verzamelde jarenlange ervaring bij de meest vooraanstaande mediabedrijven in ons land, en waren eerder als ondernemers actief bij Minoc Business Press en Content Republic.
Managing Partner Hans De Loore legt uit: “Oorlog, de opkomst van AI, recessie,… Het lijken vreemde tijden om een contentmarketingbedrijf uit de grond te stampen, en tegelijkertijd ook niet. Nu, meer dan ooit, zijn consumenten op zoek naar persoonlijke en authentieke verhalen, waarbij de journalistieke insteek en multidisciplinaire aanpak van een uitgever, marketeers en bedrijven kan helpen om hun contentmarketingdoelstellingen te bereiken.”