Buzzooka, het platform voor influencer marketing, dat vorige zomer werd opgericht door Hanne Troonbeeckx, groeit als kool. De database van influencers bevat al 2.100 personen, die graag bereid zijn om via hun social media-kanalen een aanbeveling te versturen. Buzzooka heeft trouwens extra investeerders aangetrokken. Vital Ulenaers en de firma Appwise (Steffen Brans) zetten mee hun schouders onder de snelgroeiende start-up.
Infuencer marketing is nog altijd relatief nieuw. Mensen met een grote aanhang op sociale media sturen op vraag van bedrijven een tweet, Facebook-bericht of een Instragram-post naar een geselecteerde doelgroep. Gevolg: een instant bereikbaarheid voor de adverteerder.
TV-gezicht Hanne Troonbeeckx was met haar Buzzooka één van de eerste spelers in de markt van infuencer marketing. Haar platform, dat bedrijven en influencers matcht, en nadien ook de handling van de afgesproken verdienste regelt, wist in een mum van tijd duizenden influencers te strikken. Grote klanten als AEG, Ellis Gourmet Burger, Bijenkorf, JBC of Toerisme Limburg, zochten en vonden via Buzzooka snel de gewenste doelgroep. Dat maakt van het platform nu al de nummer 1 in de sector.
Klagen doet Hanne dus allerminst: “Dat het zo’n vaart zou lopen, hadden we zelf niet verwacht”, vertelt ze. “Zowel bedrijven als influencers weten al heel vlot hun weg naar ons platform te vinden, en daar zijn we uiteraard heel blij mee.”
‘Ons’, dat is inclusief Steffen Brans (van appbouwer Appwise) en senior salesmanager Vital Ulenaers, die mee in het bedrijf zijn gestapt. “Om onze grote ambities waar te maken, zoals de doorbraak in Wallonië en buiten de landsgrenzen, kunnen we al onze expertises beter bundelen”, legt Steffen Brans uit. “Het potentieel is enorm. Vandaar ook dat we willen helpen om de basis van Buzzooka te versterken, onder meer door extra mensen aan te werven en een hippe kantooromgeving aan te bieden. Die fundamenten moeten ons in staat stellen om op korte termijn te verdrievoudigen.” Spread the Word!