BMW Retail.Next: zo heet het concept waarmee BMW in de toonzalen wil uitpakken. Het gaat om een benadering die gericht is op klantgerichtheid, flexibiliteit, duurzaamheid en het creëren van beleving. Deze aanpak is niet alleen gebaseerd op een nieuw ontwerp van de showroom, maar richt zich ook op nieuwe processen en digitale tools.
“We streven ernaar om onze klanten dé ultieme retailervaring te bieden”, zegt Hilde Clijsters, Business Unit Director van BMW binnen A&M Group. “Het nieuwe concept moet een combinatie uitstralen van de iconische status van BMW, samen met een vernieuwend interieurontwerp dat voldoet aan de normen van de toekomst.”
In het nieuwe concept van BMW Dilsen-Stokkem, overigens gebouwd door de Voordenkers van Mathieu Gijbels uit Oudsbergen, hebben de verkoop- en de service-afdeling één gemeenschappelijke ingang. Dus zowel voor een nieuwe aankoop als voor onderhoud worden de klanten op hetzelfde punt opgevangen. Voor de carrosserieherstellingen zal de locatie langs de Bosdel in Genk beschikbaar blijven.
Joyce Coox wordt operationeel directeur van zowel A&M Genk als Dilsen-Stokkem.