“Crowd beacons zijn kant-en-klare LED-palen van vier meter hoog, waar boodschappen op verschijnen”, zegt Ilja Theuwissen van The Safe Group. “Je kunt er op projecteren wat je wil: bijvoorbeeld veiligheidsinstructies, event-informatie, reclame, enzovoort. Dus zowel luchtige info, praktische richtlijnen als belangrijke mededelingen in noodsituaties. Deze crowd beacons mogen in het midden van het publiek geplaatst worden. Het enige wat ze nodig hebben is een stopcontact. En als dat niet voorhanden is, kunnen we ze zelfs aan een stille en compacte noodgenerator hangen. Ze zijn bestand tegen windkracht tien, en de bediening gebeurt centraal.”
The Safe Group, dat voor het metaalwerk een beroep deed op Breetec uit As, wil de narrowcasting-toepassing niet alleen slijten bij eventorganisatoren, maar ook bij bedrijven, politie- en andere veiligheidsdiensten. Ze stonden al opgesteld op de 505-concerten, in Horst en afgelopen weekend nog op Extrema Outdoor.
Ilja Theuwissen en Pieter Jouck rekenen erop dat de crowd beacons de omzet een mooie boost kunnen geven. “In 2023 draaiden we met 26 medewerkers een omzet van 4,5 miljoen euro. Binnen vijf jaar moet dat 15 miljoen euro zijn. We denken er ook aan om in de rest van Vlaanderen een aantal extra vestigingen te openen, zodat we dichter bij onze klanten kunnen zitten voor technische ondersteuning”, besluit het duo.