Nieuw contract betekent continuïteit voor Contigo

Kambukka, het Limburgse bedrijf dat sinds 2009 de distributie verzorgt van het drinkbekermerk Contigo, heeft een nieuwe langetermijnovereenkomst ondertekend met het beursgenoteerde Newell Rubbermaid. Het is deze Amerikaanse multinational (omzet 5,7 miljard dollar), die vorig jaar het merk Contigo overnam en nu de partnerships overal ter wereld wou herbekijken. Met Kambukka werd een overeenkomst van onbepaalde duur gesloten voor de distributie voor de regio’s Europa, Midden-Oosten en Afrika. Dit geeft de kmo van Tom Hoogmartens, Stan en Stijn Lowette de mogelijkheid om verder te investeren in de uitbouw van het team, dat ondertussen uit een 15-tal vaste medewerkers, 25 sub-distributeurs en 50-tal zelfstandige agenten bestaat.

Contigo productenDe overeenkomst houdt tevens in dat Kambukka de exclusieve rechten verwerft van Bubba, ook een merk van drinkbekers, dat eerder via de supermarkten zal verspreid worden.

Het Amerikaanse Newell Rubbermaid is bij ons vooral bekend als eigenaar van enkele schrijfwarenmerken zoals Parker, Waterman, Sharpie en de labelmaker Dymo.

Kambukka groep realiseerde in 2014 een geconsolideerde omzet van 9,2 miljoen euro en verwacht dit jaar meer dan 12 miljoen te realiseren.