de uitstalling

Nieuw collectief geeft identiteit een smoel

De Uitstalling, zo heet het creatieve laboratorium dat zopas in Genk de deuren heeft geopend. Het gaat om een partnership tussen de bedrijven M&AD en Step Out Of The Line, waarbij een visuele uitstraling wordt gecreëerd die het imago van de klant in de verf zet.

Het partnership rond visuele imagocreatie en corporate identity is deze maand van start gegaan. “We werken via een heel eenvoudig principe, waarbij we na een kort verkennend gesprek bij de klant, een imageanalyse uitvoeren en op een simpele A4 onze bevindingen en advies voorstellen”, zegt Danny Weckx van M&AD. In feite worden de visie en de missie van de onderneming vertaald naar een totaalconcept van visuele communicatiemiddelen, zoals een logo, beursstand, autobelettering, relatiegeschenken met opdruk, enzovoort. “Dit kan vervolgens verder geïmplementeerd worden door de klant zelf of door ons team van experten.”

Dat M&AD en Step Out Of The Line hiervoor de handen in elkaar slaan, is geen toeval. “We kennen elkaar al heel lang en in het verleden werkten we projectmatig reeds succesvol samen”, aldus nog Weckx. “Aangezien er recent langs onze bestaande infrastructuur ruimte vrij kwam, kregen we de opportuniteit om onze gemeenschappelijke visie te concretiseren.”

De gebroeders Bogaerts van Step Out Of The Line vullen aan: “Enerzijds waren we op zoek naar uitbreidingsruimte en anderzijds waren we al een hele tijd gecharmeerd door de creativiteit en internationale aanpak van M&AD. Door de samenwerking in De Uitstalling kunnen we nu beter en sneller inspelen op de vragen van klanten.”

Het creative lab wil tot slot, ruimtes aanbieden aan freelancers en andere bedrijven die de gedachte achter ’the art of corporate identity’ willen versterken.