captainwork

Nieuw bureau maakt bedrijven ‘employer of choice’

CaptainWork bestaat nog maar 3 maanden, maar telt nu al 14 experts die creatieve HR-campagnes opzetten. Onder leiding van founders Dieter Van Esch, Geert Brouwers en Stijn Bonroy zetten ze werkgevers in de spotlights bij potentiële instromers.

De start-up zag het levenslicht in volle coronacrisis, toen Geert Brouwers en Stijn Bonroy (ex-Manager Magazine en ex-Sterck Magazine) digital marketing whizzkid Dieter Van Esch bereid vonden om mee aan de kar te trekken. Het doel is de traditionele aanpak van de communicatie voor jobmatching te doorbreken. Met creatieve multimedia-campagnes hanteren ze een nieuwe vorm van employer branding en HR-marketing. Met succes, want na 3 maanden bestaat het Genkse bureau uit een team van 14 experts en meer dan 120 klanten.

“Laat het duidelijk zijn: CaptainWork is allesbehalve een interimkantoor of recruitment agency met oude data en hoge commissies”, zegt Dieter Van Esch. “Waar we wel garant voor staan is een tastbare en structurele instroom van kwalitatieve kandidaten. Door gerichte marketingcampagnes informeren we het juiste talent over werkgevers die voor hen interessant zijn. Zo profileren we in feite de bedrijven als ‘employer of choice’. En dat vooral bij de actieve beroepsbevolking, die vandaag al een andere job uitoefent, maar toch nieuwsgierig is naar opportuniteiten.”

Nog een kenmerk van de aanpak is de langetermijnvisie. “Bedrijven moeten zich niet alleen profileren op de momenten dat ze acuut mensen zoeken, maar moeten zich continu zichtbaar maken”, vindt Van Esch. “CaptainWork zet hen dus structureel in de kijker, en dat met een mix van employer branding, content marketing, social media, online marketing en recruitment-oplossingen.” De ambitieuze start-up is gevestigd op C-mine in Genk en vastberaden om zowel het team als het klantenbestand snel uit te breiden.