Serial Entrepreneur Nick Decrock strikes again! Na zijn avonturen bij onder meer Nocus, Kaai 16 en Zelfies, heeft hij een nieuwe onderneming uit de grond gestampt. Postbuzz heet de dienst die woensdag officieel gelanceerd werd. “Het gaat om een website, waar je door het ingeven van je adres, terechtkomt op een prikbord met alle informatie over jouw buurt,” vertelt Decrock, die CEO is van Postbuzz. “De website toont welke leuke activiteiten in je buurt plaatsvinden, wat de slager om de hoek in petto heeft, wie in de straat zijn kat kwijt is, en wanneer je straat precies wordt opengebroken voor een nieuwe riolering… Postbuzz is dus een digitaal prikbord waarmee buurtbewoners en lokale handelaars, verenigingen en overheden, hyperlokale informatie kunnen raadplegen en uitwisselen.”
Postbuzz heeft ook een ecologisch luik: zo wil het een alternatief zijn voor de tonnen aan commercieel drukwerk die wekelijks in de brievenbussen belanden.
Wie in Antwerpen, Gent of Hasselt woont, kan de nieuwe dienst meteen gebruiken. De rest van Vlaanderen krijgt geleidelijk toegang. “Daarna volgen andere regio’s, én andere landen,” klinkt het ambitieus.