Nog minstens tot het einde van dit jaar kunnen Limburgse bedrijven gratis een beroep doen op de ‘creativiteitsmobiel’. In de speciaal omgebouwde bus leren de medewerkers in zeven stappen hoe ze hun creativiteit kunnen opdrijven.
De creativiteitsmobiel is een initiatief van CreativeClass en Creative Drive, organisaties die tot doel hebben het creatief ondernemerschap in Limburg te stimuleren. Volgende week strijkt bovendien het World Creativity Forum – een initiatief van Flanders DC – voor twee dagen neer in Hasselt, met topsprekers van over de hele wereld.
“Een ideaal moment om onze creativiteitsmobiel op gang te trekken”, zegt Greet Roosen, coördinator van de vzw CreativeClass. “Het stimuleren van creativiteit mag immers niet stilvallen ná het World Creativity Forum.”
Via de website www.creativeclass.be kunnen Limburgse bedrijven minstens tot eind december gratis de bus aanvragen. Elke medewerker – van de werkvloer tot het topkader – kan er in zeven stappen leren hoe je los kan komen van de van jongs af aan ingestampte denkpatronen.
“Via eenvoudige creativiteitstips – die in alle processen van de bedrijven toepasbaar zijn – kunnen er vernieuwende en andere oplossingen naar voor komen”, aldus Greet Roosen. “De bus zal ook zelf de baan op gaan, onder meer naar de industrieterreinen van Genk, Beringen en Lummen/Zolder”, voegt bestuurder Marc Beenders van CreativeClass er nog aan toe.
De creativiteitsmobiel geniet tevens de steun van de provincie Limburg. “Ondernemers-creativiteit is immers dé bron van innovatie, en voor de Limburgse economie is dat nu de uitdaging bij uitstek”, zegt gedeputeerde voor economie Marc Vandeput. “Daarom stelt de provincie via een euregionaal project de bus ter beschikking van de Limburgse bedrijven.”
Coördinator Greet Roosen en bestuurder Marc Beenders van CreativeClass, met gedeputeerde Marc Vandeput (rechts).
Foto GZ