“België is voor de Nederlandse horecabranche interessant vanwege het uitzonderlijk ruim en divers aanbod aan producten en diensten”, zegt beursmanager Silvie Slachter. “Belgische producten staan bekend om hun smaak en hoge kwaliteit, en deze reputatie is welverdiend. In België is goed eten en drinken al eeuwenlang onderdeel van de cultuur, waarbij ook biologische en duurzame producten een steeds belangrijkere positie innemen. De Belgische horecamarkt biedt daarom heel wat interessante mogelijkheden ook voor Nederlandse horecaprofessionals.”
En dat verdient extra aandacht. “MECC Maastricht ligt op steenworp afstand van Belgisch Limburg, wat unieke mogelijkheden met zich meebrengt”, stelt Slachter nog. “De beurs BBB Maastricht gaat daarom extra inzetten op grensoverschrijdend netwerken en ondernemen tussen klanten en leveranciers uit Belgisch en Nederlands Limburg. Het kan beide kanten van de grens alleen maar versterken.”
Marion van Zon, CEO Horeca Van Zon, is er als de kippen bij om vaandeldrager te spelen van de België-straat: “Horeca stopt niet bij de grens en wij zijn ervan overtuigd dat de twee Limburgen veel van elkaar kunnen leren. Wij kijken er enorm naar uit om tijdens BBB Maastricht drie gezellige dagen met onze klanten en leveranciers door te brengen.”
Naast een duidelijke focus op België presenteert BBB Maastricht van 10 tot 12 oktober onder meer diverse themapleinen, kookwedstrijden, een gala-avond, een horeca summit, een netwerkplein en Folie Culinaire, de plek waar bezoekers kennis kunnen maken met gastronomie op het hoogste niveau.