De rayonverantwoordelijken en inkopers van supermarkten in Nederland mogen jaarlijks de leveranciers kenbaar maken waar ze het liefst mee werken. Daarbij zijn traditioneel grote internationale merken als Coca-Cola, Unilever, Red Bull, Kraft-Heinz, Beiersdorf, Ferrero, Nestlé, enzovoort. Ook dit jaar (opnieuw) present: Damhert Nutrition uit Heusden-Zolder. Zijn ontvangen het label Gouden Partner.
“Damhert steekt er met kop en schouders bovenuit”, aldus de Levensmiddelenkrant, dat jaarlijks de enquête organiseert en de resultaten analyseert. “Zij bieden veruit het beste rendement voor retailers in de categorie van reform, dieet- en afslankproducten.
“Dat is een hele eer”, meldt directeur Nederland, Christopher Kyndt. Damhert Nutrition heeft de prijs volgens hem te danken aan de continue zoektocht naar nieuwe producten en innovaties. Maar dat is niet het enige. “We proberen op alle mogelijke manieren mee te denken met de retailer: van productadvies, verpakking op maat tot de logistieke formules. We onderhouden wekelijks contact om het assortiment bij te sturen en de retailer zoveel mogelijk te ontzorgen.”