De omzet bij kledingketen Fashion Point in Maasmechelen is al 10 jaar erg stabiel, rond 10 miljoen euro. Na forse investeringen is het bedrijf van ondernemer Luc Kumpen (foto) nu klaar voor een volgende stap, waarbij in de eerste plaats het rendement op de onderste lijn zal verbeteren. In dat opzicht werd de winst in 2010 alvast verdubbeld, nadat in 2009 voor het eerst in 5 jaar terug zwarte cijfers werden geschreven. De kaarten liggen dus goed.
“Inderdaad, we willen nu consolideren na enkele jaren van zware financiële inspanningen,” zegt marketingmanager Joep Loop. “We hebben enkele jaren geleden ongeveer gelijktijdig de winkel voor jeugdmode Push & Pull gebouwd, de winkel Fashion Point Woman vernieuwd en een nieuwe parking aangelegd. We kozen hierbij voor versnelde afschrijvingen, terwijl net toen de crisis uitbrak. Bovendien hadden we nog een aantal onvoorziene uitgaven door de Night of Fashion in Genk. Dat was dus even doorbijten, maar nu plukken we daar de vruchten van…”
De Fashion Point-groep (die naast de 3 winkels van Fashion Point en de Push & Pull ook 2 Obsis-winkels uitbaat) heeft wel plannen om het online shopping op niveau te activeren. “Dat project heeft even in de koelkast gezeten, maar we maken er weldra weer werk van,” aldus nog Joep Loop.